علائم خوب شدن زگیل تناسلی

نشانه های بهبودی و علائم خوب شدن زگیل تناسلی چیست؟ زگیل تناسلی یک ویروس مقاربتی بسیار شایع است که بیش از 100 نوع آن شناخته شده  و بسیاری از افراد در طول زندگی خود بدون ان که متوجه شوند به یک نوع آن مبتلا هستند. برخی از سویه های این ویروس هیچ گاه علائمی را در فرد ایجاد نمی کند اما سویه هایی نیز شناخته شده اند که باعث بروز زگیل در اندام تناسلی می شوند.

معمولا روش های درمانی مختلفی برای رفع ضایعات ناشی از پاپیلوم انسانی وجود دارد که پزشک متخصص با بررسی دقیق بهترین گزینه را به شما توصیه می کند.

اگر دچار زگیل تناسلی می باشید و به تازگی روند درمان را آغاز نموده اید ما شما را با اولین نشانه های بهبودی آشنا می کنیم.کلینیک دکتر علوی، با سال ها تجربه در درمان زگیل تناسلی بهترین انتخاب برای آغاز دوره درمانی شما می باشد.متخصصین مجرب این مجموعه آماده ارائه مشاوره در محیطی امن به شما عزیزان می باشد.

زگیل تناسلی و روش های درمان آن

زگیل تناسلی و روش های درمان آنویروس HPV انواع مختلفی دارد که عامل بروز زگیل تناسلی می باشد. از علائم زگیل تناسلی می توان به موارد زیر اشاره نمود.

• ضایعات گوشتی ونرم در ناحیه تناسلی
  • زائده های خوشه ای
  • تغییر رنگ در نقطه ای در اندام تناسلی
  • خارش و سوزش در اندام تناسلی
  • زائده های گوشتی در دهان
  • خونریزی هنگام رابطه جنسی
  • درد و احساس آزردگی حین ادرار کردن

اگر رابطه جنسی پر خطر با شرکای جنسی متعددی دارید و این علائم نیز در اندام تناسلی شما ایجاد شده است درصد احتمال ابتلای شما به زگیل تناسلی بسیار بالا می باشد. شما با مراجعه به پزشک متخصص و انجام آزمایشات و بررسی های لازم می توانید از سلامت یا ابتلای خود به ویروس پاپیلوم انسانی مطمئن شوید. بعد از اینکه معاینات لازم صورت گرفت و پزشک متخصص نظر قطعی مبنی بر مثبت بودن آزمایش شما داد باید سریعا و بدون فوت وقت روند درمانی را آغاز نمائید زیرا زمان یکی از مهم ترین فاکتور ها در از بین رفتن ضایعات می باشد.

از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم (راه تشخیص +درمان )

پزشک با توجه به محل ضایعات ناشی از HPV، تعداد زگیل های ایجاد شده، ابعاد زائده ها و گستردگی آن ها روش درمانی مناسب برای دریافت مطلوب ترین نتیجه را در پیش می گیرد. در ادامه انواع روش های درمانی زگیل تناسلی را شرح می دهیم.

• درمان های موضعی: استفاده از پماد و روش های موضعی برای درمان زگیل های تناسلی کوچک با تعداد کم بسیار موثر می باشد. شما می توانید با تجویز پزشک از این پماد ها استفاده نمائید.
  • پودوفیلین
  • پودوفیلوکس
  • تری کلرواستیک اسید
  • ایمیکویمد
  • سالیسیلیک اسید
  • جراحی های کوچک: اگر تعداد ضایعات پوستی بالا باشد و در قسمت های مختلف ناحیه تناسلی گسترش پیدا کرده باشد قطعا باید از روش هایی مانند لیزر و جراحی استفاده نمود. الکترو کوتر، فریز کردن، تزریق بلئومایسین، لیزر درمانی و برش زگیل از روش های درمانی برای زگیل های گسترده می باشد.
  • درمان خانگی زگیل: در طب سنتی توصیه های مختلفی برای رفع زگیل تناسلی وجود دارد. گزارشات منتشر شده نشان می دهد که استفاده مستمر از برخی از داروهای سنتی تاثیر مطلوبی در رفع زائده ها ناشی از ویروس اچ پی دارند.

علائم خوب شدن زگیل تناسلیبرخی افراد که به این بیماری مبتلا هستند به دلیل روش های شایع انتقال زگیل تناسلی از رفتن نزد پزشک شرم و هراس دارند. اما متخصصین کلینیک دکتر علوی تمامی اطلاعات و مشخصات شما را به صورت خصوصی و محرمانه حفظ می نمایند. پس برای شروع روند درمانی خود زمان را از دست ندهید و از طریق راه های ارتباطی زیر با متخصصان مجموعه دکتر علوی در تماس باشید.

علائم خوب شدن زگیل تناسلی

یکی از خوشحال کننده ترین لحظات برای افرادی که به زگیل تناسلی ناشی از ویروس پاپیلوم انسانی دچار هستند مشاهده به علائم خوب شدن زگیل تناسلی می باشد.

روش هایی مانند پماد ها، درمان های موضعی و روش های طب سنتی و خانگی معمولا در طولانی مدت تاثیر گذار می باشند اما در روش هایی چون الکترو کوتر، فریز کردن زگیل با گاز نیتروژن، لیزر درمانی و جراحی اولین علائم بهبودی و خوب شدن زگیل تناسلی بلافاصله قابل مشاهده می باشد.

مثلا اگر پزشک برای درمان زگیل های شما تزریق بلئومایسین را توصیه نموه معمولا بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی شاهد از بین رفتن زگیل ها خواهید بود. در صورتی که برای درمان زگیل تناسلی روش لیزر را انتخاب نموده اید قطعا بعد از جلسه اول مراجعه شاهد کم شدن تعداد زگیل ها یا بر طرف شدن کامل آن ها خواهید بود.

در این مرحله شما روند درمان را با موفقیت طی نموده اید و در صورت توجه کردن به توصیه های درمانی و مراقبتی پزشک متخصص، احتمال بروز و عود مجدد ضایعات به حداقل می رسد.

برای درمان زگیل تناسلی مردان کلیک فرمایید

سخن پایانی

زگیل مقاربتی که عامل آن ویروس اچ پی وی می باشد معمولا بعد از رابطه جنسی پر خطر و محافظت نشده در افراد بروز می کند. از علائم زگیل تناسلی می توان به ضایعات گوشتی و نرم در اندام جنسی ، کیسه بیضه، واژن، مجرای ادرار ،مقعد و دهان اشاره نمود که در صورت بی توجهی قطعا شاهد افزایش آن ها خواهید بود. معمولا اولین علایم خوب شدن زگیل تناسلی بعد از گذشت چند جلسه از روند درمان قابل مشاهده است. کوچک شدن و از بین رفتن زگیل مقاربتی نتیجه موثر بودن روش درمانی و علائم بهبودی می باشد.